Äntligen en hel skolvecka! Det är så mycket lättare att hinna med allt som man vill hinna med då. Här är några exempel på vad vi har hunnit med att göra: skriva vårdikter, plantera solrosor, lära oss om teckenspråk (det var teckenspråkets dag den 14 maj), leta efter djur på skolgården och arbeta med begreppen dubbelt och hälften. Vi har också hunnit med att städa hallen där eleverna hänger sina ytterkläder. Vi hittade allt från kottar till kvarglömd frukt! Nu när vi har städat i kapprummet, måste vi se till att fortsätta hålla det såhär rent och snyggt. Vi vill påminna alla att ta hem sina barns vinterkläder. I slutet av maj kommer alla kvarglömda vinterkläder att skänkas till välgörenhet.
I veckan har vi också börjat med Skoverkets bedömningsstöd i svenska/sva och matematik. De görs varje termin, men är obligatoriska i årskurs 1. Precis som det låter, så är bedömningsstöden ett stöd för oss lärare att göra en rättvis bedömning av elevernas kunskapsutveckling. Men det är också viktigt att påpeka att de inte säger allt. Vi kommer att fortsätta med bedömningsstöden nästa vecka.
Vi avslutar veckobrevet med lite bilder från när vi letade efter djur på skolgården. Självklart la vi tillbaka djuren igen efter att vi hade studerat dem försiktigt. Klicka på bilderna för att göra dem större.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar